Location: Home > Gecharterde sleepboten > Bulbai

Bulbai

Gebouwd in 1976 door de werf  Håsund Smie & Sveiseverk (Mekaniske Verkstad) A/S – Ulsteinvik Bouwnr. 19.

Afgebouwd door de werf Liaaen te Alesund bouwnr. 125

L x B x D 36,71 x 10,06 x 5,80

295 Brt

5350 Apk  7000 IPK

70 tons Bollard Pull

IMO 7607089

1976 - 1986 Stril Power – Simon Mokster - Stavanger.

Leeward Terminal Tug – Services – LTT – een commanditaire vernootschap tussen het lokale zeehaven en transport bedrijf Zeehatran en Saba Wintug, een werkmaatschappij van Wijsmuller International B.V.. Had een contract gesloten met de raffinaderij Isla voor het verrichten van sleepboot werkzaamheden in de Bullenbaai – Curaçao.

In verband met dit contract werd in 1986 de "Stril Power" gecharterd door Wijsmuller International B.V.. En kwam onder de naam "Bulbai" in de vaart.

Volgens het contract zou de "Bulbai" vanaf 1 oktober 1986 de werkzaamheden voor de Isla raffinaderij gaan verrichten.

De aanbieder op dat moment van sleepdiensten de Curaçaose sleepboot maatschappij Kompania de Tou.Korsou – KTK – begon echter, ondanks dat het contract door Isla was beëindigd, een proces om de werkzaamheden van Leeward Terminal Tug – Services – LTT – te laten verbieden.

De rechter besliste dat de Curaçaose sleepboot maatschappij Kompania de Tou.Korsou – KTK – het alleenrecht bezat voor sleepdiensten in de Curaçaose wateren.

Tegen deze uitspraak ging Leeward Terminal Tug – Services – LTT – uiteraard in beroep. Maar dit beroep zou niet voor eind oktober 1986 dienen.

Op 1 oktober 1986 arriveerde de "Bulbai" in de haven van Willemstad – Curaçao.

Leeward Terminal Tug – Services – LTT –, werd op 24 november 1986, ook in hoger beroep in het ongelijk gesteld en het contract met de Isla raffinaderij werd ontbonden. – Dit zal wel enig rumoer hebben gegeven, vermoed ik -

Daarop werd door de directie van Leeward Terminal Tug – Services – LTT – besloten om de "Bulbai" terug te sturen naar IJmuiden.

De "Bulbai" vertrok vanuit de haven van Willemstad – Curaçao, met de "Ierland" op sleeptouw naar IJmuiden.
Van 11 september 1986 tot 11 maart 1987 in charter als "Bulbai" bij Leeuward Terminal Tug Services – LTT-

In 1987 einde charter en weer in de vaart als "Stril Power" bij Simon Mokster - Stavanger.
 
In 1994 verkocht en onder de naam "Rosscan Power" in de vaart bij Rosscan Power Co.Ltd.(Ferm International Ship Management) - Limassol en in 1995 verbouwd tot push-tug.

In 1998 verkocht en onder de naam "Koral" in de vaart bij Big Shipping Ltd. (Polskie Ratownictwo) – Valletta.

In 2010 verkocht en onder de naam "Koral" in de vaart bij Oromare SpA – Genua.


Stril Power    1
Stril Power 1
Foto Ken Lubi

Picture 1 of 9
Stril Power    2
Stril Power 2
Foto Ken Lubi

Picture 2 of 9
Stril Power    3
Stril Power 3
Foto Gary Markham

Picture 3 of 9
Bulbai - aankomst in IJmuiden -
Bulbai - aankomst in IJmuiden -
Foto Willem Koper

Picture 4 of 9
Bulbai
Bulbai
Foto Coll. W. Heilig

Picture 5 of 9
Ombouw Stril Power naar Bulbai op ombouw Bulbai naar Stril Power ?
Ombouw Stril Power naar Bulbai op ombouw Bulbai naar Stril Power ?
Foto Coll. W. Heilig

Picture 6 of 9
Rosscan Power
Rosscan Power
Foto Wim Kosten

Picture 7 of 9
Koral    1
Koral 1
Foto Wil Westers

Picture 8 of 9
Koral    2
Koral 2
Foto Hannes van Rijn

Picture 9 of 9




HighslideforCMSimple Klaus Treichler © 2007-2012
Lizenz